WEKO3
アイテム
イギリスのドラマ教育の考察(12) : 初等教育における学習媒体としてのドラマの可能性
https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/256
https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/2564c0c72cb-65c5-4696-b8fd-aff41da97ec9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-05-29 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | イギリスのドラマ教育の考察(12) : 初等教育における学習媒体としてのドラマの可能性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Drama in Education in England (12) : Drama as a Learning Medium at Primary School | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drama in Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drama Education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jonothan Neelands | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Primary School | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning Medium | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drama in Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Drama Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Jonothan Neelands | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Primary School | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learning Medium | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
小林, 由利子
× 小林, 由利子× KOBAYASHI, Yuriko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper analyzes the drama program at Shenton Primary School in England. The objective is to clarify the characteristics of this program. This study found : (1) Three groups have worked together to develop this program : Pupils, Teachers and Other Staff, and Parents and the Community. (2) Drama is not a subject at school but it is a school resource : using as a learning medium, incorporating teaching materials, and materials for the classroom. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper analyzes the drama program at Shenton Primary School in England. The objective is to clarify the characteristics of this program. This study found : (1) Three groups have worked together to develop this program : Pupils, Teachers and Other Staff, and Parents and the Community. (2) Drama is not a subject at school but it is a school resource : using as a learning medium, incorporating teaching materials, and materials for the classroom. | |||||
書誌情報 |
川村学園女子大学研究紀要 en : The journal of Kawamura Gakuen Woman's University 巻 18, 号 2, p. 109-119, 発行日 2007-03-15 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 川村学園女子大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 09186050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10179111 | |||||
論文ID(NAID) | ||||||
識別子タイプ | NAID | |||||
関連識別子 | 110006392639 |