ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川村学園女子大学研究紀要
  2. 第14巻 第1号

中学生のアタッチメントと学業的探索に関する研究 : 親子間アタッチメントの安定性とラーニング・ゴール,知的好奇心との関連

https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/340
https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/340
1877e795-9499-474a-abad-64d1178ae90d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou14-1-8 研究紀要14-1 8 松岡 (872.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-17
タイトル
タイトル 中学生のアタッチメントと学業的探索に関する研究 : 親子間アタッチメントの安定性とラーニング・ゴール,知的好奇心との関連
タイトル
タイトル Attachment and Academic Exploration in Early Adolescence : The Relations of Attachment Security to Learning Goal and Curiosity
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Attachment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning goal
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curiosity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Exploration
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Secure base
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松岡, 陽子

× 松岡, 陽子

WEKO 747

松岡, 陽子

ja-Kana マツオカ, ヨウコ

Search repository
Matsuoka, Yoko

× Matsuoka, Yoko

WEKO 748

en Matsuoka, Yoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of the present study is to clarify direct associations between the security of adolescentparent attachment and exploratory factors; learning goals and curiosity, examining the effects of internal working models (IWM) and some of other potentials. The total number of participants were 93 public junior high school students from first to third grades in Tokyo. They were administered self-report measures containing attachment security, IWM styles (secure/ambivalent/avoidant), self-esteem, peer-orientation, learning goal tendency, and curiosity. Regression analyses represented that attachment security would have a strong influence both on learning goal tendency and on curiosity. Self-esteem was found to have a relation only to learning goal tendency. In contrast, IWM styles as well as peer-orientation were not significantly associated with learning goal or curiosity. These findings might indicate that the quality of a particular attachment relationship, rather than representational attachment (i.e., IWM styles), facilitates an adolescent's day-to-day academic exploration. This study suggests that the secure base concept could be applied to an adolescent sample.
書誌情報 川村学園女子大学研究紀要
en : The journal of Kawamura Gakuen Woman's University

巻 14, 号 1, p. 127-140, 発行日 2003-03-15
出版者
出版者 川村学園女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09186050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10179111
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110000473294
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:00:18.734771
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3