ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 川村学園女子大学研究紀要
  2. 第11巻 第2号

文章の学習転移課題におけるスクリプトの効果

https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/382
https://kgwu.repo.nii.ac.jp/records/382
5aff79ec-cc7f-49ed-86c6-3253940161cd
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyou11-2 研究紀要11-2 2 川﨑 (952.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-08-01
タイトル
タイトル 文章の学習転移課題におけるスクリプトの効果
タイトル
タイトル The Transfer Effect in Learning Script-based Text
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Text memory
キーワード
主題Scheme Other
主題 Knowledge structure
キーワード
主題Scheme Other
主題 Script
キーワード
主題Scheme Other
主題 Sprending activation model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Text memory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Knowledge structure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Script
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Spreading activation model
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 川﨑, 惠里子

× 川﨑, 惠里子

WEKO 837

川﨑, 惠里子

Search repository
Kawasaki, Eriko

× Kawasaki, Eriko

WEKO 838

en Kawasaki, Eriko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A transfer paradigm was used to test whether people can use the knowledge structure to help learn two script-based texts that contained the same script. People studied the first text and the second text that contained the different activities from the first one for a later recognition test. In two experiments, I found that the transfer effect on learning the second text was mediated by the number, the typicality, the level, and the position of activities contained in the first text. The results are consistent with the account based on spreading activation models. It concluded that these scripts factors have different influences on episodic memory for text from what they have on the retrieval of activities from long-term memory.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A transfer paradigm was used to test whether people can use the knowledge structure to help learn two script-based texts that contained the same script. People studied the first text and the second text that contained the different activities from the first one for a later recognition test. In two experiments, I found that the transfer effect on learning the second text was mediated by the number, the typicality, the level, and the position of activities contained in the first text. The results are consistent with the account based on spreading activation models. It concluded that these scripts factors have different influences on episodic memory for text from what they have on the retrieval of activities from long-term memory.
書誌情報 川村学園女子大学研究紀要
en : The journal of Kawamura Gakuen Woman's University

巻 11, 号 2, p. 39-55, 発行日 2000-03-15
出版者
出版者 川村学園女子大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09186050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10179111
論文ID(NAID)
識別子タイプ NAID
関連識別子 110000473139
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:59:49.431523
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3